Sähkönkulutuksen tuntikohtaisessa raportoinnissa puutteita 8.-15.11.2023
Tiedote päivitetty 8.12.2023
Sähkömittareiden luennassa oli palveluntarjoajallamme tiedonsiirrossa häiriö, joka alkoi 8.11.2023 klo 17 ja päättyi 15.11. Tältä aikaväliltä emme ole saaneet kaikista sähkömittareista tuntikohtaisia kulutuslukemia. Puutteelliset tiedot on korjattu Nivos Onlinessa siten, että puuttuvien tuntien kulutus on jaettu tasaisesti seuraavasta mittarilta saadusta kokonaislukemasta.
Puutteet tiedonsiirrossa olivat poikkeuksellisia ja ne johtuivat kulutusmittauksen siirtymisestä varttimittaukseen.
Jatkossa jos energiamittarin tiedonsiirrossa tapahtuisi ongelmia, mittarilta pyritään siirtämään puuttuvien tuntien tiedot seuraavien viiden vuorokauden aikana. Jos tiedonsiirto ei tuolloinkaan onnistuisi, puuttuvien tuntien mittaustiedot korjataan tasajaon sijasta käyttöpaikan aiemman kulutuskäyttäytymisen mukaisesti.
Pahoittelemme vilpittömästi häiriöstä aiheutuvaa harmia!
Sähkökulutuksen tuntikohtaisessa raportoinnissa puutteita
Julkaistu 13.11.2023
Sähkömittareiden luennassa on palveluntarjoajallamme ollut häiriö, joka alkoi 8.11.2023 klo 17. Tämän jälkeen emme ole saaneet kaikista sähkömittareista tuntikohtaisia kulutuslukemia. Perjantaina 10.11.2023 saimme suurimman osan kulutuslukemista, mutta edelleen kulutustietoihin on jäänyt vikatilanteesta johtuvia puutteita. Toistaiseksi tasaisena kulutuksena Nivos Onlinessa näkyvät tunnit ovat jaettu seuraavasta mittarilta saadusta kokonaislukemasta.
Palveluntarjoajamme jatkaa asian selvittämistä, tavoitteenamme on saada korjattua kulutustiedot Nivos Onlineen pikimmiten.
Pahoittelemme vilpittömästi häiriöstä aiheutuvaa harmia!